Säsongsdebuten

Förmiddagen flöt på men jag kunde knappt få i mig lunchen vid 11, tvingade mig själv att äta eftersom energin behövde finnas ändå till kvällen. Vi packade med äggmackor till mellis, som intogs i bilen ungefär i höjd med Eskilstuna. 

Kom fram på minuten av våran planering och kunde strosa runt lite innan det var dags att gå in i "bubblan", göra mina kroppsövningar som uppvärmning och få ett sista snack med min mentala coach(M). 
Allt är på minuten planerat och teamet välsmort, Danny var ovanligt nervös och stirrig när vi sadlade men lugnade sig när M promenerade honom innan det var dags att dra sig in på framridningen. 

M påminde mig hela tiden om att hålla fokus eftersom hon vet att jag lätt tittar på alla fina hästar som rider fram och då sjunker självförtroendet. 
Följde framridningsplanen, kände mig riktigt trygg, lugn och fokuserad vilket smittade av sig på Danny. 
Missade dock att göra mågra galoppslutor och få tänka på det imorgon. 

Danny skötte sig fint på banan, spände till lite men kom sedan tillbaka. 
Lite små missar i travprogrammet men inget speciellt utan det var i galoppen vi tappade placeringen skulle jag tro. 
Danny har en förmåga att "alltid" bajsa i första galoppslutan (det händer ofta!!!) inte bra för då tappar jag baken och aktiviteten. Det hände idag och då hade jag inte mycket att samla ihop till piruetten och han tog det som ett avbrott (DYRT!!!) sen flöt det på men jag hittade inte riktigt rätt tygellängd och energin i galopprogrammet och i uppridningen fick vi ännu ett avbrott!!! 
Suck tänkte jag när jag red ut och jag kände mig lite låg ett tag. Nöjd med vissa delar och hoppades på 61-62%. 

Efter en liten stund kändes det bättre när jag tänkte tillbaka på vårt mål för idag och när sedan procenten kom upp (63.16%) och jag var placerad när halva startfältet hade ridit. 

Vi fikade och tittade på lite ryttare, min placering höll sig bra länge men till slut ramlade jag ner. Vi hade då redan frågat överdomaren om lov att få rulla hemåt och tur var väl det. 

Jag är så nöjd över min prestation idag, att jag höll nerverna under kontroll och att Danny var ridbar inne på banan.
Jag är också nöjd över att hamna på 10 plats i detta startfältet med mina två missar. 

Nu laddar vi om inför morgondagen och imorgon ska vi ha mer energi i galoppen! 

Kommentarer:

1 isasriddagbok.blogg.se:

Jättefina procent! :)

Svar: Tack😊
Maria

Kommentera här: