T som i ...

... tisdag
... tömkörning
.... teleskopare
... tidig kväll

Dagens pass på hästarna gick bra och jag kände att jag hade bra med tid till varje häst. Vissa dagar är tiden väldigt knapp men dagar som idag så kände jag ett lugn och tid att pyssla med varje häst.

Danny börjar mer och mer nu arbetas som innan vilan.
Jag kollar av knapparna till de olika rörelserna idag som ingår i tävlingen som närmar sig.
Han känns fin trots att det blir lite små missar eller att finliret inte riktigt sitter.
Så här är det med honom efter varje vila och det är bara "att stå ut" för till slut släpper det.
På torsdag ska vi träna igen för C och det blir startskottet för höstsäsongen av hårdträning och några få tävlingar.

Mausi fick ett tömkörningspass och en promenad ute i skogen.

När stallet och hästarna var klara så blev det arbete med att köra bak alla hösilage-pallar som kom förra fredagen, nu har vi grusat upp där de ska stå och jag fick flytta dit de idag.
Undertiden så började maken med den lilla läktaren eftersom eldragningen inte kan slutföras utan att det är klart. Det kommer bli så bra och jag längtar tills vi lan flytta upp kaffe/chokladmaskinen dit.

Maken gick ut på jaktpass så jag passade på att ta en tidig kväll efter lite pappersarbete och vältrat ridhuset.

Kommentera här: