Sjukt stressad

Idag insåg jag roten till varför jag mår som en kratta just nu, jag känner mig sjukt stressad. Det är inte så att jag mår dåligt över mitt jobb eller mitt liv, det är bara så många saker just nu (har varit under en lång tid nu) som oroar mig och det har gjort att jag tänker på det ena när jag borde fokusera på det andra, när jag tar tag i det andra så är mina tankar på det fjärde och jag känner mig missnöjd över vad jag presterade på den första... 
Jag är aldrig riktigt "här och nu" i varandet utan tänker bara på allt jag har att göra dvs att jag är mer i görandet. Det här tar energi från mig och nu sa kroppen ifrån tror jag. 

Men jag vet att det lugnar ner sig snart på jobbet, bara 1,5 månader kvar som dock är full späckade så det gäller att strukturera upp och inte skjuta framför mig. 
Ridhusets startbesked kom igår och allt är färdigt för gjutningen på måndag. 
Mausi's utveckling går framåt och jag har fattat ett beslut och det känns bra.
Danny och jag börjar hitta tillbaka till varandra inne på tävlingsbanan.
Jag har tagit tag och gjort min första momsdeklaration samt skatteinbetalning för företaget. 
Tvätthögen börjar minska...

Idag red jag Mausi och jag försökte rida på framåt utan att det blev springigt. Ibland hittar vi känslan, ibland tappar vi balansen framåt men jag red! Jag galopperade också, vågade trycka på även om det tog emot inom mig. 
Jag delade upp passet i tre delar bara för att testa att skritta på halvlånga tyglar, sedan samla ihop och börja jobba igen. Bara för att provocera och se hur hon reagerar när jag ber om ytterligare lite till. 
För tre veckor sedan så hade jag inte travat på henne, jag var orolig men nu blev jag lite ledsen när det regnade på eftermiddagen och jag trodde att vår ridning skulle bli inställd. Fortfarande vill jag ha någon hemma när jag rider för att få feedback och stöttning av under ridningen, så det är lite pusslande med att hitta ridtiderna. 



Kommentera här: