Gårdagens träning

Min gårdag avslutades på bästa sätt och det behövde jag verkligen. Om jag inte hade tillräckligt att fundera över så fick jag igår ytterligare en stressfaktor på jobbet igår. Det är tur att jag har en bra chef och underbara kollegor som finns där för mig. 

Jag var nära att avboka träningen pga händelsen men bestämde mig att öva på att vara i nuet, acceptera mina känslor och öva på andningsmeditionen och kroppsscanningen för att få lugn och fokus. 

Vi började passet med att kolla över skänkelvikning och skolor i trav för att se hur Danny verkade trivas med bettet.
Han kändes jämn och positiv, det tyckte C också. 
Jag hade ibland känslan att han blev låg fram men C höll inte med och om hon är nöjd så är hag nöjd. 
I galoppen fick jag rida olika linjer och förbereda honom på att tex byta eller gå in i piruett men sen gjorde jag inte det. Mitt fokus/ridning blev bättre och Danny lyhörd. 
Avslutade med några piruetter och åt vänster så börjar vi nu få till de riktigt bra men åt höger är de bättre men fortfarande vill han kasta sig runt eller åt sidan. Jag ska leka med piruetterna och öva på att gå in och ur, så han väntar på mig och inte vet om det är 1/4, 1/2 eller 1 varv som han ska vända. 
Det känns som om jag går in i piruetterna mer självsäkert och lugnt, rider alla språng och kan korrigera inne i de om något strular. 

Ett bra pass som förberedde oss på dagens träning för L men också gjorde att jag släppte dagen och somnade leende.

Kommentera här: