Vilken helg!

Ibland är livet jobbigt, grått och allmänt tråkigt. Dagarna då man funderar på vad man egentligen pysslar med och en lägenhet inne i stan känns väldigt lockande, dyker upp titt som tätt men dagar som denna helgen suddar bort all tvivel på varför man bor på landet i ett hus som ständigt förädlas. 
Höstsolen skiner, kaffet i solen med mannen jag älskar, hästarna står och njuter i hagarna, dottern leker sina lekar och allt känns bara helt underbart! 

Danny jobbade jag på ridbanan och fokus var sidvärts, skänkelvikning och diagonal slutor i trav och galopp. 
Jag varierade tvärning, längden men även växlade mellan de olika rörelserna mitt i en lång diagonal. 
Danny måste komma upp mer med frambenen och "klättra" i slutorna, det yttre frambenet måste "upp och fram" över det inre. 
Han kändes riktigt fin idag redan från början och det glädjer mig, den där känslan att ha honom framför mig är så viktig.

Mausi fick vänta till eftermiddagen med sin tur till ridhuset. Tanken på att sätta upp ett staket runt ridbanan växer sig starkare men det lutar åt att det får bli ett tillfälligt eftersom tiden inte just nu finns för något permanent. 
Jag ville idag testa att inte longera innan utan gick istället tills hon tog några djupa andetag. 
Uppsittningarna verkar gå lättare nu och det känns som en seger i sig. 
Skrittade lite olika vägar och sedan trav, något tveksam igångsättning men inga protester. 
Tänkte på takten och att korta stegen inför hörnpasseringarna. Det var två andra ekipage samtidigt som red och det var nyttigt för oss. 
Skrittpaus innan galoppen och hon skötte sig riktigt bra idag. 
Jag är så glad och lycklig! 


Kommentera här: