Älskade hästar

Livet är helt underbart ibland, en dag som idag med en höstsol, hästar och familjeliv. 

Vi började dagen med en tur till ridhuset med Mausi.
Hon kändes lite pigg när jag longerade och jag tog henne bara lite på linan för att inte slösa energi. 
Uppsittning gick av bara farten idag och det kändes okomplicerat. 
Skrittade runt lite innan jag började trava, bytte varv och inga protester i "sitt hörn".
Galopperade också utan problem och tänkte hela tiden på att inte ha för höga krav på henne, det viktigaste idag var framåtbjudningen och få en positiv stund tillsammans. 
Jag är så glad för att jag lyckades och att vi kunde avsluta passet utan någon istadighet eller konflikter. 

Danny red jag på slingan i strålande sol och jag tror vi båda njöt. 
I galoppen jobbade jag med att korta sprången lite då och då för att utnyttja drivet som han har på slingan. 
Vilken piruettgalopp vi får till och vad lätt bytesserierna går när bakbenen matar fram energin. Wow säger jag bara med ett stort lyckligt leende!!! 

Kommentera här: