Med ljus och lykta

Nu börjar jag mer aktivt söka min nästa dressyrstjärna.

Varje dag kollar jag igenom annonser och tittar på youtube i längtan av att hitta den hästen som ska få flytta hem till mig.

Vad letar jag efter?
En valack(hingst) med bra steg som ska räcka för att ta mig upp i dressyrklasserna.
En individ med bra ridbarhet och en positiv inställning till arbete eftersom det krävs hårt och tålamodsprövande arbete för att vara dressyrhäst.
Storleken har ingen betydelse men eftersom jag inte är så lång själv så är ca 165 cm (160-175) att föredra.

Vad har jag att erbjuda?
Ett litet stall med en box som har två fönster varav ett är en halvdörr som bara under ca dec-feb är stängd.
Ridbana på gården och ca 10 min med transport till ridhuset, så det blir många månader där jag tränar utomhus.
Skogsstigar och en blivande "joggingslinga" med flis runt sommarhagarna inpå husknuten.
Regelbunden träning för B- och A-tränare som jobbar utifrån den traditionella utbildningsskalan och har målet att skapa hållbara hästar som når långt i sin tävlingskarriär.
Jag har de senaste åren utbildat 2 hästar från grunden och tävlar just nu på MsvA-nivå. 
Hästskötarutbildning och flera års erfarenhet som hästskötare i Tyskland, ger mig en bra kunskapsgrund för att kunna erbjuda en bra hästhållning.

Vet du någon häst som skulle passa mig? Hör isåfall gärna av dig och hjälp mig hitta min nästa stjärna.



Kommentera här: