Söndag

Vaknade med ett bra humör trots gårdagen, det kändes skönt att skriva av sig. 

Jag red Sigge på banan i strålande sol och det blåste rätt bra.
Jag var taggad att jobba honom idag, ville få revanch men jag sa till mig själv att jag inte kan "bestraffa" honom för igår. Jag måste jobba på som om inget hänt och bara försöka rida honom som om han vore ett sto. 
Framåt, övergångar och ryggningar. 
Skänkelvikning och förvänd galopp. 
Det fungerade idag riktigt bra och det blev minimalt med protester. 
Jag kände mig nöjd när jag avslutade eftersom han fick ta i ordentligt. 

Danny fick vänta till eftermiddagen då vi åkte på programträning för Johan Ekenberg. Jag red igenom MsvA:1 för första gången och behövde tyvärr fokusera lite för mycket på var vi skulle, då blir ridningen inte lika bra men det är därför jag tycker om att öva på att rida program för någon. 
Min man var med och antecknade och jag är supernöjd med resultatet och feedbacken. 

Jag har en förmåga att rida för forcerat och då blir det lite slarvigt och Danny tappar bärigheten. 
I detta program så är det väldigt viktigt att jag låter allt ta sin tid, för idag tex blev han lång i galoppfattningen och få rann han iväg och i slutan visade han ingen bärighet då. Jag hade låtit tyglarna blivit långa i slutan och då blev bytet vi I markbundet och jag hann inte fånga upp oss inför halvpiruetten... Det kostade men jag lärde mig den hårda vägen att en liten liten "miss" kan få så stora följder. 
Men jag vet nu hur vi ligger till och jag tänkte på förra våren då vi "debuterade" MsvB:5 på 54% på en programträning och sedan i april red första tävlingen på 56%, för att sedan höja till 58%i juni, till 60% i juli och slutligen i november på 65%. 
Så att jag idag red ihop 61,4% med några dyra missar och allmänt för forcerat, kan bli bra till vår första start som blir när utomhussäsongen börjat. 

Livet går vidare helt enkelt!!!

Kommentera här: