Träning dag 1

Idag var det första dagen på tvådagars kursen för C. Vi var på en ny anläggning med en bra utebana och Danny skötte sig riktigt bra.

Tanken är att vi skulle jobba lösgörande och vissa programdelar och imorgon slipa på hela StGeorge-programmet.

Började med skänkelvikningar och jag inser att jag hemma är lite för snäll, jag måste våga trycka på och länga steget för att få ännu mera effekt.
Öppna-volt-sluta följde och förra veckans arbete visade resultat. Det var bättre i vänster bara jag tänker på att "kunna ställa om och rida förvänd öppna". 

Sen galopp och då hitta rytmen i den mer energiska galoppen. Trav/galopp-övergångar för att få suget i handen och ärlig framåtbjudning. 
Red några serier och piruetter. Jag måste våga rida lite mer, inverka lite mer för att hitta stabilitet i hjälperna nu när vi rider med lite mer energi.

Imorgon blir det generalrepetition inför debuten och det känns lite pirrigt. Jag är stolt över Danny och den arbetskämpen han är och hur han kämpar upp i klasserna tillsammans med mig. 


Kommentera här: