JAG ÄLSKAR ATT RIDA!!!

Hemkommen, allt urpackat från husvagnen och undanplockat från hallen.
Äntligen ut i stallet för att jogga Danny på slingan runt hagarna. 
Vilken känsla, trots att det bara gått en ledig dag så kändes det som en halv evighet. 
Första ridturen när det kändes som en sommarkväll och jag upptäckte till min fasa två bromsar, som fick smaka på handen.
Några varv i skritt, trav och galopp. 
Jag lekte lite med seriebyten på vissa sträckor eftersom jag behöver hitta känslan när Danny har den där extra energin i galoppen. 
Känns så häftigt att bara kunna plocka upp honom och leka med byten efter de år av tragglande med att lära honom byten. Nu känns det så lekande lätt och Danny verkar tycka det också. 

Att rida och träna är livet, det ger mig energi, jag mår bra i kropp och själ. 
Jag skulle inte kunna tänka mig ett liv utan hästar men nu gäller det att hitta en ny stjärna snart...

Kommentera här: