Träning

Danny fjantade sig i ena hörnet, som han gjort den senaste veckan, och jag hade inte tålamodet med mig idag. 

Det är så viktigt att hinna hem från jobbet, varva ner/bort jobbet och ladda om kroppsligt och mentalt. Annars blir det som idag, jag hade svårt att släppa jobbtankar (bra men kluriga) och då rider jag inte som jag ska. 
Det är tur att jag upptäckte det innan lektionen började så jag hann säga till mig själv. 
Jag gjorde en bra övning på långsidan några gånger, sedan var jag tillbaka mentalt.

Skänkelvikning och ryggningar fram i trav eller galopp. 
Galoppslutor och sedan programlinjer ryggning-galoppsluta som det är i MsvA. 
Galopppiruetter, några stycken, vara noga att hålla ihop formen och driva med innerskänkel. Ta fram ytteraxeln och sänka ner inre. 
Galoppombyten och där vara noga med ridningen efter bytet/landningen, så den blir mer balanserad. 
Avslutade med lite trav - försök till passagesteg - trav, men det tycker Danny är jobbigt och jag har svårt att bara knipa ett steg. Det blir gärna flera steg och då tappar vi framåtbjudning. 

Bra pass och jag längtar tills vi får starta MsvA, för nu känns det inom räckhåll! 

Kommentera här: