Skogspromenader

Vädret och mitt humör gjorde att det blev två promenader i skogen idag för båda hästarna. Det är faktiskt riktigt skönt och jobbigt att gå i deras takt och öva på lite ledarskap från marken. 

Mitt humör är inte på topp, jag har alldeles för mycket tankar i huvudet just nu och det gör mig lite frustrerad. För lite tid till alla mina tankar och idéer till förändring. 
Det handlar inte om hem eller hästar den här gången utan mitt jobb.
Jag sa att jag inte skulle engagera mig i mitt nya jobb, när jag bytte arbetsplats. Jag skulle bara flyta med och hålla mig till mitt lilla uppdrag och inte vilja organisera och förbättra hela arbetsplatsen. 
Ni som känner mig väl visste nog att detta inte skulle fungera och ni hade så rätt. Jag är så engagerad i allt som finns, så tiden räcker inte riktigt till. Nu har jag fått ett erbjudande som jag grubblar på, jag vill men vet inte riktigt om tiden finns. 

Jag skulle vilja/behöva sätta mig ner och få ner alla tankar och idéer på papper så jag kan släppa taget och bara vara närvarande, just nu är det mer än fullt uppe i huvudet. 
Det kanske får bli en fredagskväll med dator, exelfiler och mail... För imorgon är det fullt ös hela dagen. Ridning i ridhuset och sedan piffa till mig inför kvällens gala då jag ska få hämta min DM-medalj. "Second is the first looser" brukar min man säga till mig men just den här andra platsen är jag ändå himla stolt över. 

Kommentera här: