DM-SILVER

Mina hjärnspöken höll på att förstöra för mig idag och Danny var snabb på att utnyttja läget.

DM går i två klasser och den som har bäst medel vinner. Klasserna var MsvB:2 och MsvB:4, samma som förra året när vi kom trea i båda klasserna men ändå blev tvåa i DM.

Danny kändes rätt fin på framridningen och jag trodde att jag hade koll på mig själv, men vad som hände visar att jag ännu inte har helt kontroll på den biten.
Helt plötsligt börjar jag bli sur på att han inte gick fram inne på banan, han svarade inte framåt och kontakten med munnen började glappa. 
I normala fall så brukar jag kunna släppa saker som inte går bra innan nästa programpunkt börjar för att inte riskera något, men idag muttrade jag för mig själv hela trav- och skrittdelen. Då fungerar inte galoppen och han passar på att hitta på något att bli rädd för och sen kom jag av mig, red fel och tappade ridningen totalt.
ALLT är mitt fel! 
Jag red inte, mina axlar var uppdragna och spända, jag lät Danny komma utanför ramen och gav honom möjligheten att hitta spöken i sargen.

Det blev inte bättre när jag tittade på filmen, för allt det där som jag kände i traven syntes knappt... Mina 66,279% räckte inte till placering i klassen och jag kände att chansen till DM-medalj försvann.
Jag var så sur på mig själv och min underbara vän M höll med att det var mitt fel. Jag värdesätter hennes ärlighet och uppskattar när hon inte lindar in sanningen. 
Efter ett tag så inser jag att nu får jag ta tag i mig själv, rida och göra  mina tränare, vänner och familj stolta. 

Vi började om på framridningen, skänkelvikningar och energi.
Jag gick in för att rida Danny inom ramen och inte ge bort något till våra spöken.
Jag red, jag räknade takten, jag krigade och jag gjorde det som jag borde ha gjort redan i första klassen. 
Totalt fick vi 6 st 8or varav 2 med dubbelkoff., en 8,5a och en 9a!!!
Det blev 72,065% och vinst i klassen!!!

Det gjorde att vi blev tvåa på DM och ännu en gång fick silver.
Vinnaren hade 69,98 i medel, jag skrapade ihop med min uppryckning 69,17 och trean(bronset) fick min "riddejt" A ta emot på 67,52. Så härligt!!!
Bryt ihop men gå sen vidare...




Älskade häst!!!! ❤️

Kommentarer:

1 Anna:

Sådärja!! Där satt den som ett smäck!!

Svar: Tack💕
Maria

2 Wilma:

Jättebra jobbat som kom igen så fint!! Grattis!!!

Svar: Tack💕
Maria

3 Anonym:

Några tips att på att hålla hästar innanför ramen ? Min blir så ofokuserad och ser spöken överallt har sjukt svårt att komma till ridning på tävling

Svar: Jag skrev ett inlägg om det nu och hoppas du känner att det kanske kan hjälpa dig vidare. Lycka till!
Maria

Kommentera här: