Programträning

Danny och jag åkte idag på programträning för J. Vi red igenom MsvA:1 och jobbade sedan vidare med det som för dagen inte fungerade. 

Redan vid värmningen kändes inte Danny på hugget och vi hittade inte känslan. 
Men så kan det vara även på en framridning så jag red programmet direkt vid start. 
Trots missar och "en häst fram, en häst bak och jag i mitten"-känslan så red vi ihop 63,37%. 

I det stora hela så måste jag plugga programmet MER!!! Det är så nyttigt att rida programmet i "skarpt läge" för då upptäcker jag brister i bla inlärningen och var jag har svårigheter att komma ihåg. 

När Danny känns såhär så måste jag lägga ner honom och rida in baken, rak framför mig och stilla hand. 

När vi jobbat ett tag med formen så red jag programmet igen och det blev helt annat nu, men han tyckte det blev jobbigt i galoppen när vi kom till bytesserien. 
I vänster piruetten så behöver jag tänka på att vända med höger bog, då blir de mycket bättre. 
I övergångarna måste jag rida takten bättre. 

(Sigge hade en ledig dag i hagen och imorgon är det Dannys tur.)


Kommentera här: