Får inte bli sjuk

Jag får inte bli sjuk nu!!! Det fungerar inte då...

Just nu njuter jag av att det regnar, jag älskar när det regnar på kvällen och natten. 
Min trädgård behöver vatten, gruset på gårdsplan behöver vatten och ridbanan behöver vatten. 
Men imorgon beställer jag uppehåll, bara så ni vet. 

Jag red Sigge imorse för att verkligen hinna med allt idag. Det var lite andra tider idag på jobbet och det gjorde att jag bara hann en häst och stallet. 
Jag provade "Canada"-padden på honom eftersom de igår påpekat att min fårskinnspadd inte hade en kanal, vilket kan ev leda till tryck på tonutskotten. 
Jag älskar C-padden eftersom den gör allt så mjukt och stötdämpande. Jag kände dock inte så mycket skillnad på Sigge, så då kan jag ju ta den istället. 

Jag jobbade med lösgörande övningar och rörelser i trav och galopp. 
Skrittade sedan ut i skogen som ett härligt avslut. 

På em var det tänkt att rida Danny men efter dotterns utvecklingssamtal och annalkande regnmoln och kraftiga vindar valde jag att bege mig till stormarknaden för att förse min familj med mat inför långhelgen. 
Danny gick bra igår och jag känner inget problem i att han denna vecka har fått ta det lugnare. Nu kommer det snart en period med många tävlingar och då gäller det att han gått vilat upp sig lite, både mentalt och fysiskt. 


Kommentera här: