En bra dag

Vaknade med värk, både här och där. Livrädd att jag också skulle åka på det som drabbat min make. 

Men med lite lugn och ro, kaffe och macka så kände jag hur spänningarna släppte och jag började andas lugnare och jag kände hur livsglädjen kom tillbaka. 

På fm red jag Sigge och njöt av solen. 
Jag njöt av att rida honom och pusselbitarna föll på plats. 
De närmaste veckorna kommer bli lite annorlunda för honom och vi får se hur han tar det. 

Sen packade jag in Danny i transporten tillsammans med alla sadlar, paddar och  sadelgjordar. M följde med och det var skönt att ha med henne och de samtal vi hade i bilen. 

Väl framme i Mantorp där Sharpman har sin utprovning så blåste det ... som vanligt. 
Han skötte sig bra även om han var spänd under framridningen. 
Han tittade igenom sadeln och ryggen innan jag sedan fick rida lite igen utan något. 
Vi pratade lite och provade "Canada"-padden och det blev bättre men inte helt bra. 
Men genom att spänna bakre stroppen ett hål/sida mer än främre så blev det skillnad! 
Wow, åter igen kändes Danny som om vi är redo för nästa nivå. Jag hade igen EN HÄST under mig istället för en framför och en bakom mig. 

En sväng till affären i Mjölby blev det och jag hittade ett nytt tävlingsschabrak (precis som jag letat efter, till reapris), liniment, läderbalsam, hundkoppel till mannen & tröja till dottern. 
Tänk vad lite shopping kan göra för en stressad själ. Lycklig! 


Kommentarer:

1 M:

Tack för att du finns ❤️

Svar: Tack själv💐
Maria

2 Anonym:

Hundkoppel till maken????
L

Svar: Hahaha ja det blev lite fel... Ett koppel till B som mannen kan använda när han går på promenad :) eller vem vet...😜
Maria

Kommentera här: