Söndagsmys

Danny kändes åter fin redan från början i traven och vi jobbade lite skolor innan galoppen. Det är i galoppen som vi måste bli bättre för att kunna klättra upp en klass, till MsvA och St Georg. 
Tror knappt det är sant att Danny, om allt går åt det hållet som det just nu ser ut som, kommer kunna de klasserna. 
Men för att vi ska bli redo, enligt L och C, så måste galoppsprången bli rundare  och mer eftergift. För då blir piruetterna och galoppslutorna inget problem. 
Eftersom jag alltid varit bättre på att räkna till tre än fyra så passar MsvAn bättre än B:5an och StG, där det ingår byte i vart fjärde.
Men idag så flöt seriebytena på och jag testade i vartannat, först 2 st, sedan testade jag och vi fick till 5 st!!! Wihoo vad glad jag blev. Älskade häst! 




Sigge vågade jag rida idag också trots lite blåsigt väder och tur var väl det för han kändes riktigt fin i traven idag. 
På slutet efter skolor och galoppjobb så kunde jag leka lite och tänka lite passage-tramp på honom utan att han blev stressad och trippig. 
Galoppen ska jag bara försöka glömma, för just nu verkar att vara jobbigt och det låser sig men jag vet att det är en fas som vi går igenom och att vi är på rätt väg. Det gäller bara att hålla huvudet kallt och ha väldigt mycket tålamod. 





Dagens bilder som maken och dottern så snällt hjälpte med att ta/filma. 


Kommentera här: