Höstdag och hästdag

En dag helt själv, bara jag och djuren. Dottern var utlånad och maken jobbade, men jag kunde inte sova länge utan jag njöt av morgonen med en kopp kaffe med nutella. 
Hästarna fick äta frukosthöt inne och innan jag åkte för att ha lektioner så fixade jag iordning i stallet. 
Hemma vid lunch och då red jag Danny. 

Började på gärdet med övergångar och övade på tryck/släpp. Sedan tillbaka på banan och där jobbade jag med galoppen och att hitta en bra rund form och i det tempoväxlingar. Några slutor gjorde jag när jag kände att halvhalterna fungerade. 
Avslutade med ökningar i trav inför nästa helg då vi ska tävla. 

Iväg och köpte vintertäcken för halva priset, så nu kommer de fortsätta se ut som två blåbär i hagen. 

Hem igen och red Sigge. 
Serpentiner som uppvärmning i traven och övergångar skritt-trav. Sedan öppnor-slutor (förvänd, långsida och diagonal) Tänkte på LÅNGA steg. 
Galoppen blev som vanligt med tempoväxlingar och sedan enkla byten. 
Det fungerade bra och trots lite viftande på örat (surhet) så kunde jag lirka honom att galoppera vidare och tänka framåt. 
Avslutade med tempoväxlingar i trav. 



Kommentera här: