Förberedelser

Idag gick båda hästarna ett pass med fokus på gas och broms inför morgondagens träning för L. 

Sigge kändes fin i takten och lösgjord men blev lite sur ibland när jag begärd lite mera påskjut. Det avtog till slut och jag kunde njuta av tempoväxlingar som fungerade fin utan protester eller stress. 

Danny, som jag klippte i går kväll eftersom han såg ut som en teddybjörn igen, gick under första delen av passet inte alls bra och jag höll på att bryta ihop. 
Varför kommer denna dipp just nu? 
Vad är det som inte stämmer? 
Jag hoppas att vi hittar känslan imorgon. 
Jag kämpade på och till slut så lyckades jag med små tempoväxlingar hitta en bättre känsla i galoppen och då även i traven. 

Imorgon blir det att packa in allt i transporten och åka kl 10.30, så jag hinner fixa och pyssla imorgon istället för nu ikväll. 

Kommentarer:

1 M:

Känns såååå j*vla trist i kompis- och hästskötarehjärtat att jag inte kan följa med....

Svar: Men du får tänka på att du är en duktig och ambitiös skolelev som inte "skolkar", det värmer mitt hjärta och jag vet att om du kan så följer du ju alltid med. Det blir fler gånger ❤️
Maria

Kommentera här: