Första adventspyssel

Igår njöt jag av årets första julbord, mängder av sill och fisk ute på en skärgårdskrog i S:t Anna. 
Därför var det M som passade hästarna och huset, hon red Danny och longerade Sigge. Fick rapport att de var pigga och glada. 

Idag kunde jag rida hemma på banan efter att vi vältrade den så den frusna kakan gick sönder. Efteråt så sladdade och harvade maken banan för att minska risken att den blir för hård imorgon. 

Longerade Sigge innan jag red och det var klok för han hoppade rätt mycket. 
Jag kan inte säga att jag är helt nöjd med honom just nu, det känns inte alls kul eller bra. 
Red övergångar och serpentinbågar för att hela tiden göra något/aktivera honom så han inte hittade på bus. 
Jag får de det några dagar och se om det blir bättre. 

Danny visade inte sin bästa sida utan allt var farligt och jag tappade tålamodet några gånger innan jag hittade tillbaka till ridningen. 
Övergångar och tempoväxlingar i både trav och galopp. 
Avslutade när han var lyhörd med olika seriebyten på olika linjer. Både 4or, 3or och 2or blev bra idag. 
Tänk att ett pass kan gå från kaos till toppkänsla! 



Kommentera här: