Morgonstund

Hästarna fick även frukosthöt inne idag för jag tänkte rida tidigt.

Red Danny och skrittade länge på lång tygel innan jag jobbade med skänkelvikning, framdelsvändningar,  halter och ryggningar innan det var dags för traven. Kändes pigg och fin idag och att vi är på rätt väg tillbaka till en bra känsla i ridningen. 
Skänkelvikningar i traven och övergångar till skritt (som de senaste dagarna) red jag även fast jag gärna ville börja samla och rida skolor men NEJ! nu ska vi inte skynda på utan hålla mig till planen och jobba lösgörande. 
Det är fortfarande inte samma känsla i galoppen ännu men jag jobbade med övergångar och förvända galoppen. På slutet la jag ner honom för att sträcka ut och lösgöra, det var jobbigt tyckte han och jazzade/studsade lite med baken. Det gäller att jag sitter på rumpan och inte ramlar framåt, håller om med underskänklarna så de inte far "fram å' tillbaka" utan att knipa med låren. 


Kommentera här: