Träning

Torsdag är Dannydag för C. 
Bra uppladdning inför träningen för L imorgon. 

Vi pratade om hur viktigt det är att jag hittar ett system till framridningen och vet hur lång tid det tar att få oss startklara. 

Skänkelvikningar och halter kollade vi igenom. Jag ska låta Danny ta något skrittsteg innan halten för han är så laddad/beredd på att trycka iväg. Det gör att han gärna vaggar i halten. 

I galoppen började vi med skänkelvikning och sedan in på små volter. I vänster galopp så ska jag tänka på att inte tappa höger sidan. 

Vi red en specialare på medellinjen för att "knyckla" ihop det yttre bakbenet och vilka språng vi fick!!!! 
När vi sedan gick över i höger galopp och gjorde småvolt så höll det i sig. 
Så häftigt att det kommer!!! 
 
Vad vi kämpat med bakbenen på denna häst i alla år. 
Tänk att vi är på väg att faktiskt kunna starta MsvA. 

Sen red vi lite öppnor och kollade av att jag hittar känslan och Danny schwungen (som krävs för att få 7or i MsvA). 
Höger öppnorna går bättre än vänster eftersom jag har bättre stöd/sug i yttertygeln. 

Den 15/16 feb ska vi rida MsvB:5 på en programridning för att se vilken nivå som vi ligger på och vad vi måste jobba med för programlinjer. 

Kommentera här: