Efter regn kommer solsken

Idag var det en ny dag och jag njöt av de varma vindarna och min mjuka nysladdade ridbana tillsammans med Danny. 

Eftersom det blåste så fanns det lite spöken på ridbanan men efter skritt i 10 min på långa tyglar så kunde Danny släppa det och börja lyssna på mig.
Jag jobbade på en stor volt och gjorde övergångar och vände igenom volten för att mjuka upp honom, samla ihop och få kontroll på gas och broms. Efter ett tag började jag även lägga in galopp-trav-övergångar och vända igenom volten med bibehållen galopp och ett byte efter ett halvt varv på den stora volten. 
Arbetet var extra roligt eftersom banan var nysladdade och det blev en sport att rida nogrannt och samma spår. Bra för min blick och fokus på vägen. 

Gick sedan ut på fyrkantspåret och jobbade med halvhalter i trav, för att sedan börja leka med att trampa lite sen fram i trav eller skritt. Ibland trava och tillbaka till tre korta korta steg eller från skritt samla och trampa tre tramp sen mjukt fram i trav eller skritt. 
Hela tiden hålla koll på höger insida och att jag inte råkar komma lite på framkanten av sittbenen för då är det lätt för Danny att tro att han ska rygga istället. 

Så nöjd med oss idag.




Kommentera här: