Heldag med hästar

Idag tillbringade jag nästan bara i stallet och hade sällskap av en vän. 
Efter att ha mockat stallet så skottade jag kanterna på ridbanan, helt otroligt väder som väckte vårkänslorna och lusten att börja tävla igen. 

Vi red hemma och jag red Sigge.
Han har utvecklats men ibland spänner han till och det syns och då ser allt så jobbigt ut för han.
Skänkelvikningar, öppnor och slutor bestod travarbetet av idag. Vänsterfattningarna fungerade inte idag heller om jag inte gjorde exakt rätt i exakt rätt tidpunkt. Så irriterande!!! 
Sigge är inte klar för tävlingssäsongen så länge han har detta problem och jag hoppas vi kommer till rätta med det snart.

Min vän, M, red Danny och det blev en sitslektion/reflektion helt spontant. Att små små förändringar kan ändra så mycket. Det är bara synd att vi inte alltid kan få denna hjälpen med våra svagheter, tänk vad mycket bättre ryttare vi skulle bli. 
Alltid lika kul att se sin häst från backen och M gör det bra. 

Sen bar det iväg till en hästsportsaffär för jag skulle köpa broddar och två kuddar samt titta på deras träns och kandar. Jag fick i julklapp ett valfritt träns/kandar av min man och nu gäller det att jag köper det jag verkligen vill ha. Funderar på ett med anatomiskt nackstycke men skulle helst vilja prova först om det nu har någon effekt på Sigge/Danny. 
Jag funderar ett tag till men sen måste jag faktiskt bestämma mig.

Som vanligt avverkades många samtalsämnen när M och jag träffas, vissa lätta och underhållande men andra är tunga och jobbiga. Det är fascinerande att vi blev så bra vänner och jag är glad över att vi började prata den där vinter i ridhuset. 
Det är viktigt att ha vänner i livet men det är inte det lättaste här i livet att hitta vänner, vänner med samma hästtänkande är ännu svårare. Jag behöver någon att bolla mina idéer med angående hästarna, min man fungerar till viss del men ibland behövs någon annan. 

Kommentarer:

1 M:

Tur att man har vänner som kan rycka upp huvudet ur sanden på en när man fastnat... Tack för en trevlig och lärorik dag <3

Kommentera här: